تور پاتايا

تور پاتايا

يكي از شهرهاي توريستي در كشور تايلند كه همه روزه مسافران زيادي را از سراسر دنيا به خود جذب مي كند پاتايا است. با توجه به موقعيت جغرافيايي شهر پاتايا و برخورداري از شرايط آب و هوايي گرم يكي از بهترين مقاصد گردشگري براي كساني است كه قصد آبتني و استفاده از تفريحات آبي را دارند. قدم زدن در ساحل دريا و آفتاب گرفتن يكي از تفريحاتي است كه در اين شهر بسيار مورد استقبال مسافران قرار گرفته است. وجود مراكز خريد زياد، تفريحات متنوعي از جمله جت اسكي، اسكي روي آب، شنا و غواصي، رستوران هاي لوكس و زيبا از ديگر مواردي هستند كه مي تواند انگيزه شما را براي انتخاب تور پاتايا زياد كند. بنابراين اگر قصد شركت در تور پاتايا را داريد بايد در ابتدا با اين شهر و اطلاعات كلي درباره آن آشنا شويد.

اطلاعات كلي درباره تايلند

-واحد پول اين كشور بات است كه با كد THB نمايش داده مي شود.

-فاصله شهر پاتايا از پايتخت كشور تايلند يعني بانكوك 100 كيلومتر است.

-پاتايا در حاشيه خليج تايلند قرار گرفته است.

-جمعيت اين شهر نزديك به 107406 نفر است.

-زبان رسمي مردم تايي است.

تور پاتايا

بهترين زمان سفر به پاتايا

كساني كه قصد استفاده از تور پاتايا را دارند بايد با شرايط آب و هوايي اين شهر آشنا باشند. همانطور كه مي دانيد كشور تايلند داراي آب و هواي گرمسيري است. در واقع شما در شهر پاتايا با آب و هواي خيلي گرم و يا زمستان هاي برفي و باراني رو به رو نخواهيد شد. به طور كلي براي توصيف آب و هواي پاتايا سه وضعيت زير شرح داده مي شود:

آبان تا بهمن

آبان تا بهمن كه معادل نوامبر تا فوريه است داراي آب و هواي خنك مي باشد. اين فصل يكي از فصل هاي جذاب گردشگري است كه حجم زيادي از مسافران آن را براي تور پاتايا انتخاب مي كنند. البته اين نكته نيز قابل ذكر است كه در اين فصل هزينه هاي سفر به بيشترين مقدار خود مي رسند. ميانگين دماي هوا در اين ماه ها بين 23 تا 30 درجه سانتي گراد است. اگر قصد داريد از طبيعت زيباي پاتايا لذت ببريد شركت در تور پاتايا در ماه هاي نوامبر تا فوريه را از دست ندهيد.

اسفند تا ارديبهشت

اسفند تا ارديبهشت كه معادل ماه مارچ تا مي است گرم ترين ماه هاي پاتايا را تشكيل مي دهند. در اين روزها با توجه به شراط آب و هوايي استفاده از تفريحات آبي بسيار بيشتر مي شود و شما مي توانيد در تفريحات متنوعي كه براي مسافران در نظر گرفته شده است شركت كنيد. ميانگين دماي هوا در اين روزها بين 32 تا 34 درجه سانتي گراد است. وجود فستيوال هاي مختلف آبي و همچنين برگزاري جشن هاي سال نو يكي از دلايلي است كه باعث مي شود مسافران زيادي اين ماه ها را براي شركت در تور پاتايا انتخاب كنند.

خرداد تا مهر

خرداد تا مهر كه معادل ماه هاي ژوئن تا اكتبر است جزء ماه هاي پرباران پاتايا مي باشد. وجود بارش هاي سيل آسا در اين مدت شايد يكي از دلايلي باشد كه باعث شده افراد كمتري اين فصل را براي تور پاتايا انتخاب كنند. البته كساني كه با هواي ابري و باراني مشكلي ندارند مي توانند اين مدت را براي شركت در تور پاتايا انتخاب كنند و سفري با هزينه هاي پايين تر براي خود به ارمغان آورند. اين فصل خلوت ترين ماه هاي سال را براي تور پاتايا به همراه دارد.

بنابراين اگر قصد استفاده از تور پاتايا را داريد بهترين زمان سفر به پاتايا ماه هاي آذر تا فروردين است كه هم دماي هوا مناسب است و هم با بارش هاي سيل آسا رو به رو نخواهيد شد.

تور پاتايا

بهترين مراكز خريد پاتايا

شهر پاتايا در كنار جاذبه هاي گردشگري و تفريحي زيادي كه دارد داراي مراكز خريد بزرگي نيز مي باشد. اگر در تور پاتايا شركت كرديد حتما از مراكز خريد مهم و بزرگ آن ديدن كنيد. شما در اين مراكز خريد مي توانيد سوغاتي هاي مورد نظر خود را تهيه كنيد. در اين مراكز اجناس متنوعي از جمله لباس، پوشاك، لوازم الكترونيكي و … به فروش مي رسند.

برخي از مهم ترين مراكز خريد شهر پاتايا به شرح زير هستند.

مركز فستيوال پاتايا

يكي از بزرگترين مراكز خريد شهر پاتايا مركز فستيوال پاتايا است. اين مركز خريد در سال 2009 با 30 مغازه و فروشگاه مختلف فعاليت خود را شروع كرد. فروشگاه هاي اين مركز خريد شامل برندهاي مطرح جهاني هستند. شما در فروشگاه هاي اين مركز خريد مي توانيد اقلام مختلفي از جمله لباس و پوشاك، زيور آلات و لوازم الترونيكي را تهيه كنيد. پس از خريدتان مي توانيد در رستوران ها و كافي شاپ هاي متعددي كه در مركز خريد واقع شده اند استراحت كنيد و از غذاهاي بين المللي آنها امتحان كنيد. سالن بولينگ و سينما از ديگر امكاناتي هستند كه در اين مركز خريد در اختيار شما قرار مي گيرد.

تور پاتايا

مركز خريد رويال گاردن پاتايا

يكي ديگر از مراكز خريد پاتايا كه مي توانيد در تور پاتايا از آن ديدن كنيد مركز خريد رويال گاردن پاتايا است. اين مركز خريد به دليل قدمت زياد بناي آن شهرت زيادي پيدا كرده است. اين مركز خريد در قسمت جنوبي جاده ساحلي قرار گرفته است. مركز خريد رويال گاردن داراي سه طبقه است كه در اين سه طبقه فروشگاه هاي مختلفي از جمله پوشاك، زيورآلات، لوازم الكترونيكي و … قرار گرفته اند. اين مركز نيز مانند ساير مراكز خريد داراي رستوران ها و فود كورت ها است.

تور پاتايا

مركز خريد اتلت

مركز خريد اتلت يكي از مراكز خريد پاتايا است كه به شيوه سنتي ساخته شده است. شما در اين قسمت مي توانيد اجناس مختلفي را از برندهاي مطرح جهان تهيه كنيد. در اين مركز خريد رستوران ها و كافه هاي متعددي وجود دارد كه براي گذراندن وقت و استراحت كردن بسيار مناسب هستند. شما در رستوران هاي اين مركز مي توانيد غذاهاي تايلندي اصيل را تست كنيد.

تور پاتايا

جاذبه هاي گردشگري در پاتايا

براي كساني كه قصد دارند در تور پاتايا شركت كنند داشتن اطلاعاتي درباره جاذبه هاي گردشگري و تفريحي مي تواند اهميت زيادي داشته باشد. ما در اين قسمت مهم ترين جاذبه هاي گردشگري پاتايا را به شما معرفي مي كنيم تا در تور پاتايا از اين اطلاعات استفاده كنيد.

تور پاتايا

جزيره مرجان

يكي از جاذبه هاي گردشگري بسيار پرطرفدار در تور پاتايا جزيره مرجان است. اين جزيره در 7 كيلومتري شهر تايلند قرار گرفته است و اغلب كساني كه تور پاتايا را براي سفر خود انتخاب مي كنند از اين جزيره هم ديدن مي كنند. براي بازديد از اين جزيره مي توان از قايق موتوري و لنج هايي كه در آنجا تعبيه شده اند، استفاده كرد. در اين جزيره زيبا آلاچيق هاي زيبايي قرار دارد كه مي توانيد براي استراحت و گذراندن وقت از آنها بهره ببريد. اگر قصد داريد از اين محيط زيبا و جذاب نهايت استفاده را ببريد بهتر است از قايق هاي كف شيشه اي استفاده كنيد تا بتوانيد مرجان هاي سفيد كف دريا را مشاهده كنيد. اگر در تور پاتايا شركت كرديد بازديد از اين جزيره هيجان انگيز را از دست ندهيد.

ضمنا براي كساني كه به آفتاب گرفتن علاقه دارند قسمت هايي در اين جزيره فراهم شده است كه بتوانيد از آنها استفاده كنيد. رستوران هاي اين منطقه با غذاهاي جذاب دريايي و تايلندي از شما پذيرايي خواهند كرد.

تور پاتايا

ساحل جومتين

يكي ديگر از جاذبه هاي گردشگري پاتايا كه معمولا مسافران تور پاتايا از آن ديدن مي كنند ساحل جومتين است. اين ساحل يكي از بهترين جاذبه هاي پاتايا به شمار مي رود. در اين منطقه مي توانيد از غذاهاي محلي لذت برده و تجربه يك تفريح خانوادگي و يا دوستانه را براي خود به ارمغان آوريد.

تور پاتايا

آكواريوم زير آب پاتايا

يكي ديگر از جاذبه هاي گردشگري منحصر به فرد در تور پاتايا آكواريوم زير آب است. اين آكواريوم يكي از بزرگترين آكواريوم هاي دنيا به شمار مي رود كه گنجايش 3.8 ميليون ليتر آب را دارد. وجود جانواران آبزي مختلف در گونه هاي متنوعي از جمله سفره دريايي، كوسه، سمور و … باعث شده كه بازديدكنندگان زيادي در تور پاتايا اين قسمت را براي تفريح و سرگرمي خود انتخاب كنند. شما در اين آكواريوم مي توانيد حيواناتي شامل خرچنگ، ستاره دريايي، لاك پشت و … را لمس كنيد و تجربه هيجان انگيزي براي خود به ارمغان آوريد. ضمنا مي توانيد به همراه كودكانتان به ماهي ها و برخي از حيوانات اين آكواريوم غذا دهيد.

تور پاتايا

موزه ريپلي

موزه ريپلي يكي از جاذبه هاي گردشگري در تور پاتايا است كه در مركز خريد رويال گاردن قرار دارد بنابراين مي توانيد در زمان خريد در اين مركز خريد از موزه جذاب ريپلي هم ديدن كنيد. اين موزه داراي 300 نمايشگاه با موضوعات مختلف است. در اين موزه سه عنصر شوكه كننده، بسيار زيبا و عجيب بسيار مورد توجه قرار گرفته اند. برخي از قسمت هاي موجود در موزه ريپلي واقعي و برخي هم بازسازي شده هستند. اگر در تور پاتايا شركت كرديد حتما از اين موزه و نمايشگاه هاي جذاب آن ديدن كنيد.

تور پاتايا

اطلاعات پرواز

يكي از پرترددترين خطوط پرواز ايران به كشورهاي خارجي، خط ايران به پاتايا است. در حال حاضر پروازهاي ايران به مقصد تايلند هر روزه و به وسيله شركت هواپيمايي ماهان و قطر اير نيز انجام مي شوند. شما مي توانيد هم به طور مستقيم به پاتايا پرواز داشته باشيد و هم با پرواز ماهان به بانكوك رفته و از آنجا به پاتايا برويد.

شما مي توانيد هم به صورت مستقيم و هم غير مستقيم از پروازهاي پاتايا استفاده كنيد. ماهان تنها شركت هواپيمايي داخلي است كه به پاتايا پرواز دارد.

معرف ترين فرودگاه پاتايا ، فرودگاه بين المللي آن مي باشد كه پروازها از فرودگاه امام خميني تهران به فرودگاه بين المللي پاتايا صورت مي گيرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.