راهنماي سفر به پنانگ

با سفر به پنانگ به جزيره اي خواهيد رفت كه در شمال غرب شبه جزيره مالزي واقع شده است و آن را در زمره ي مناطق توريستي به شمار مي آورند. پنانگ در آسياي شرقي به عنوان مقصدي پر گردشگر به شمار مي آيد زيرا سرشار از جاذبه هاي تاريخي و فرهنگي است. در اين مقاله نيز به بررسي اطلاعاتي درباره ي سفر به پنانگ خواهيم پرداخت تا سفر خوبي را تجربه كنيد.

سفر به پنانگ

در مورد كشور مالزي بيشتر بخوانيد

تور پنانگ

تور مالزي

اگر قصد داريد سفري خارجي را تجربه كنيد، سفر به پنانگ گزينه ي خوبي خواهد بود و داشتن اطلاعاتي در اين رابطه كمك مي كند سفر بهتري را داشته باشيد. مردم پنانگ به زبان مالايي صحبت مي كنند و واحد پول آن ها رينگيت است. ساعت پنانگ از تهران 4 ساعت و نيم جلوتر است و براي تماس با پليس و آمبولانس در اين شهر با شماره تماس 999 مي توانيد تماس برقرار كنيد. پنانگ فرودگاهي بين المللي دارد كه پروازهاي زيادي در آن انجام مي شود. اين ايالت كه در كشور مالزي قرار دارد، در سواحل شمال غرب آن واقع شده است و 1046 كيلومتر مربع مساحت دارد. جمعيت پنانگ بر اساس آمار سال 2017 به تعداد 1746300 نفر بوده است. سفر به پنانگ كه يك شهر توريستي است، با تجربه هاي جالبي همراه خواهد بود.

راهنماي سفر به پنانگ

وضعيت آب و هوايي پنانگ براي سفر

پنانگ به طور كلي آب و هواي مساعدي دارد و از آگوست تا نوامبر شاهد آب و هواي مناسب تري در اين ايالت خواهيم بود. از آبان ماه تا بهمن ماه براي علاقه مندان به ورزش هاي آبي زمان مناسبي خواهد بود. براي خريد نيز يك ماه قبل از شروع كريسمس زمان خوبي است كه قيمت ها نيز مناسب مي باشد. هر چه هوا مساعدتر باشد، امكان بازديد از جاذبه ها و گردش بيشتر برايتان فراهم مي شود، در نتيجه گردشگران زيادي نيز اين زمان را انتخاب مي كنند كه سبب افزايش قيمت بليط هواپيما و رزرو هتل خواهد شد، هم چنين در زمان هايي كه هوا مرطوب باشد، جمعيت گردشگران كم مي شود و قيمت بليط هواپيما و رزرو هتل با كاهش روبه رو مي شود.

راهنماي سفر به پنانگ

هزينه اقامت در پنانگ در طول سفر

در سفر به پنانگ بايد به فكر محل اقامتي باشيد كه به راحتي در آن استراحت كنيد. در پنانگ انواع هتل ها و اقامتگاه ها وجود دارد كه با توجه به بودجه اي كه داريد قادر به انتخاب آن ها خواهيد بود. براي اقامت ارزان در پنانگ بهتر است ماه مه تا اكتبر را براي سفر به پنانگ انتخاب كنيد زيرا به دليل آب و هواي مرطوبي كه در اين ماه وجود دارد، گردشگران كمي به آن سفر مي كنند و هزينه ي اقامت كاهش پيدا خواهد كرد، هم چنين مكان هايي در پنانگ وجود دارد كه مخصوص كمپ است و امكان چادر زدن در آن ها وجود دارد و سبب كاهش هزينه هايتان در سفر به پنانگ خواهد شد.

راهنماي سفر به پنانگ

بهترين زمان براي سفر به پنانگ

سفر به پنانگ در همه ي ماه هاي سال لذت بخش خواهد بود. آب و هواي مطبوعي را در نوامبر تا ژانويه شاهد خواهيم بود كه گشت و گذار را راحت و بدون دردسر مي كند. به دليل برگزاري كريسمس در اين زمان پنانگ پر انرژي شده و كافه و رستوران هاي آن مملو از گردشگر خواهد شد كه از هواي مطبوع آن استفاده مي كنند. اگر قصد داريد سفر خلوتي به پنانگ داشته باشيد از فوريه تا آوريل مناسب خواهد بود زيرا بعد از تعطيلات سال نو گردشگران از اين ايالت خارج شده و به كشور خود باز مي گردند. در خلوتي شهر امكان بازديد از جاذبه ها راحت تر خواهد بود و جاذبه هاي بيشتري را خواهيد ديد. فصل مرطوب سال در پنانگ از مه تا اكتبر مي باشد كه گردشگران بسيار كمي به آن سفر مي كنند. ميزان بارش نيز در اين ماه ها زياد است و شهر خلوت و آرام خواهد بود. قيمت هتل ها و پروازها در اين ماه ها با كاهش رو به رو مي شود و سفر به پنانگ ارزان خواهد شد. اگر براي سفر به پنانگ هزينه ي كمي در نظر گرفته ايد در اين ماه ها براي سفر اقدام كنيد.

راهنماي سفر به پنانگ

ارتفاعات كامرون از جمله جاذبه هاي گردشگري پنانگ

يكي از جاذبه هاي زيبا كه در سفر به پنانگ قادر به بازديد از آن خواهيد بود، ارتفاعات كامرون است كه آن را جزء ارتفاعات پهناور تپه مالزي مي دانند. در اين ارتفاعات مزارع و كارخانجات چايي وجود دارد كه بسيار مشهور هستند و بريتانيايي ها در ابتدا آن را در سال 1920 گسترش دادند. چيزي حدود 3400 نفر در اين منطقه زندگي مي كنند و از گردشگران استقبال مي كنند.

راهنماي سفر به پنانگ

مزرعه پروانه از جاذبه هاي گردشگري پنانگ

مرزعه پروانه در پنانگ را به عنوان اولين مزارع پروانه اي استوايي در جهان مي دانند كه تعداد بيش از 4 هزار پروانه در آن وجود دارند و شامل گونه هاي متفاوتي هستند. اين مزرعه در زمين سرپوشيده و بزرگي وجود دارد كه از اين رو پروانه ها در احتياط كامل و به راحتي در آن پرواز مي كنند. در سفر به پنانگ بازديد از اين مزرعه را از دست ندهيد.

راهنماي سفر به پنانگ

خانه ي تاريخي Suffolk از جاذبه هاي گردشگري

يكي از بناهاي تاريخي در پنانگ كه مربوط به 200 سال پيش است، خانه تاريخي Suffolk نام دارد و در آن حكمران سابق پنانگ اقامت داشته است. اين ميراث ارزشمند مورد بازديد گردشگران زيادي قرار مي گيرد و براي رفتن به آن از خيابان اصلي نمي توان اقدام كرد. اين خانه كه در داخل خود چيز زيادي براي ارائه ندارد، رستوراني دارد كه در آن غذاهاي شرقي و غربي را مي توانيد صرف كنيد.

معبد Dharmikarama از جاذبه هاي گردشگري پنانگ

معبد Dharmikarama كه در سال 1803 ساخته شده است، بخش هايي براي برگزاري مراسم مذهبي دارد و در نقاشي هاي ديواري آن زندگي بودا را خواهيد ديد كه به تصوير كشيده شده است. تنديس هاي زيبايي نيز در اين معبد وجود دارد كه علاوه بر نقاشي ها باعث جذب گردشگران مي شود، اين تنديس ها حكاكي ظريف و دقيقي دارند. در سفر به پنانگ بازديد از اين معبد را از دست ندهيد.

راهنماي سفر به پنانگ

بايدها و نبايدها در سفر به پنانگ

در سفر به پنانگ بهتر است از آب معدني به جاي آب لوله كشي استفاده كنيد و ميزان آن را به دليل شرايط آب و هوايي زياد كنيد. پنانگ از لحاظ امنيتي وضعيت خوبي دارد اما بهتر است در مكان هاي شلوغ از اشياء و مدارك خود مواظبت بيشتري كنيد. با تهيه ي بليط هواپيما به كوالالامپور نيز قادر به رفتن به پنانگ خواهيد بود و از وسايل نقليه ي زميني براي اين منظور مي توان استفاده كرد.

راهنماي سفر به پنانگ

مراكز خريد پنانگ

در سفر به پنانگ علاوه بر گشت و گذار به مراكز خريد آن نيز مي توانيد سر بزنيد. مراكز خريد همانند جاذبه هاي گردشگري مسافران زيادي را به سمت خود مي كشاند زيرا اغلب مردم در سفر به دنبال خريد سوغاتي و خريدهايي براي خودشان هستند. از جمله مراكز خريد مهم در پنانگ مي توان به فروشگاه پرانگين، مركز خريد گورني پاراگون و بازار پنانگ اشاره كرد.

هتل هاي پيشنهادي در سفر به پنانگ

•           هتل شانگري: در سفر به پنانگ يكي از هتل هايي كه در آن مي توانيد اقامت داشته باشيد هتل شانگري است كه اتاق هاي بزرگي دارد و رستوران موجود در آن قادر به كسب جايزه شده است. در اين هتل از امكاناتي چون ترانسفر فرودگاهي، زمين تنيس، استخر و … مي توانيد استفاده كنيد و اقامتي رويايي داشته باشيد.

•           هتل فلامينگو: در سفر به پنانگ در هتل فلامينگو مي توانيد اقامت داشته باشيد كه در مجاورت ساحل است و از واي فاي، تلويزيون، تهويه ي هوا، رستوران، بالكن خصوصي، شاتل رايگان و … كه در اين هتل وجود دارد مي توانيد استفاده كنيد، اين هتل تا فرودگاه فاصله اي به مدت 45 دقيقه دارد.

•           هتل سنترال جرج تاون: در سفر به پنانگ قادر به اقامت در هتل سنترال جرج تاون خواهيد بود كه بسيار تميز است و اقامت راحتي براي مسافران فراهم مي كند. هزينه ي اقامت در اين هتل مناسب است و مسافران براي اقامت در آن رضايت داشته اند.

راهنماي سفر به پنانگ

رستوران هاي پيشنهادي براي سفر به پنانگ

در سفر به پنانگ با دانستن چند مورد از رستوران هاي آن قادر خواهيد بود از غذاهاي خوشمزه آن ها ميل نماييد. در اينجا به برخي از اين رستوران ها كه غذاهاي باكيفيتي ارائه مي دهند اشاره مي كنيم:

•           رستوران ليوينگ روم كافه: در اين رستوران فضايي سنتي وجود دارد كه غذاهاي خوشمزه اي ارائه مي دهند. با رفتن به رستوران ليوينگ خواهيد ديد كه منوها غذاهايي با قيمت هاي ارزان و مناسب دارند.

•           رستوران كبايا: يكي ديگر از رستوران هاي پنانگ كبايا است كه غذاهاي آسيايي، مالايي و چيني در آن سرو مي شود. غذاهاي اين رستوران باكيفيت و عالي هستند و در عين حال قيمت مناسبي دارند. رستوران كبايا به رستوراني معروف در شهر پنانگ تبديل شده است.

•           رستوران لانگ بيچ: يكي ديگر از رستوران هاي واقع در پنانگ لانگ بيچ است كه غذاهايي عالي در آن سرو مي شود و كاركنان آن همگي حرفه اي هستند. غذاهاي اين رستوران قيمت مناسبي دارد و در سفر به پنانگ پيشنهاد مي كنيم كه به آن سر بزنيد.

هزينه حمل و نقل در سفر به پنانگ

در سفر به پنانگ از سيستم حمل و نقل شهري آن كه شامل ترانوا، قايق، اتوبوس، قايق و مترو است، مي توانيد استفاده كنيد. تاكسي ها داراي تاكسي متر نيستند؛ از اين رو در ابتدا قيمت را با راننده مشخص كنيد و بعد سوار شويد. اگر قصد داريد به سواحل جنوبي و غربي آن برويد، كرايه ي خودرو گزينه خوبي خواهد بود. خيابان هاي پنانگ در برخي نقاط يك طرفه هستند و جاده هاي باريكي دارد. ترافيك اين شهر در ساعت 9:30-7:30 و از 19:30 تا 17:30 به اوج خود مي رسد و همانند شهر تهران خواهد بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.