وقت سفارت كانادا

اطلاعاتي مهم درباره وقت سفارت كانادا

كشور كانادا به علت داشتن اقتصاد خوب و شرايط اجتماعي مناسب از جمله مقاصد توريستي و گردشگري ، مسافران از سراسر دنيا مي باشد. رزرو وقت سفارت كانادا براي اجراي اموري چون انگشت نگاري و انجام مصاحبه از متقاضي ويزاي كانادا مي باشد. همه ساله اشخاص زيادي با مقاصد مختلف همچون مهاجرت، تحصيل ، كار و … متقاضي سفر به كانادا مي باشند. به همين علت كشور كانادا مقررات و ضوابط سختگيرانه اي براي ورود مهاجران به كشور خود وضع كرده است. ايرانياني كه درخواست اقامت كانادا مي دهند بايد پس از تعيين وقت سفارت كانادا و تهيه و تكميل مدارك به اين كشور سفر كنند.

سفر به كانادا

كشور كانادا از در بخش شمالي قاره آمريكا قرار گرفته است . رتبه علمي بالا، دارا بودن موسسات آموزش عالي معتبر ، جاذبه هاي گردشگري زيبا و گوناگون ، شرايط مطلوب براي زندگي ، اقتصاد قوي و … باعث شده تا افراد زيادي به فكر مهاجرت به كانادا و زندگي در آن بيفتند. افراد زيادي براي ادامه تحصيل نسبت به اخذ ويزاي تحصيلي كانادا اقدام مي كنند. كانادا همچنين در جذب اشخاصي كه حرفه خاصي دارند مشهور مي باشد و در موسسات معتبري متخصصين را مشغول به كار مي كند. چنانچه شخص دعوتنامه اي از كانادا داشته باشد راحت تر مي تواند ويزاي كانادا را دريافت كند . زماني كه وقت سفارت كانادا را دريافت كرديد در روز مقرر در سفارت بايد مقصود و هدف خود را از سفر مشخص كنيد و سفارت را متقاعد كنيد كه بازخواهيد گشت. هر كسي كه ويزاي كانادا براي او صادر شود با هر هدفي كه هست مي تواند به اين كشور سفر كند.

embassy-appointments canada

دريافت وقت سفارت كانادا

همانطور كه مي دانيد از مدت ها پيش كانادا ديگر در ايران سفارت ندارد و براي تعيين وقت سفارت كانادا و حضور در اين سفارت براي مصاحبه بايد از طريق كشورهاي همسايه اقدام كنيد. هيچ اموري مربوط به سفارت كشور كانادا در ايران صورت نمي پذيرد و ايرانيان براي انجام امور خود مربوط به ويزا و وقت سفارت كانادا و ورود به خاك اين كشور دو راه دارند. اولين راه اقدام از طريق يك وكيل و شخصي قانوني است كه در سفارت حضور يابد تا تمامي مراحل را به انجام برساند. دومين راه سفر به يكي از كشورهاي همسايه كه سفارت كانادا در آن واقع شده و انجام امور به صورت شخصي مي باشد. بطور مثال با استفاده از شعبه سفارت كشور كانادا در آنكارا، ابوظبي و استانبول براي اخذ وقت سفارت كانادا مي توان پروسه اخذ وقت سفارت را به انجام رساند. براي دريافت رواديد در اولين قدم بايد فرم تفاضاي ويزاي كانادا را پر كنيد براي دانلود اين فرم به وبسايت سفارت مراجعه كنيد. درخواست آنلاين وقت سفارت كانادا از راحت ترين راهها براي اين كار مي باشد. بعد از تهيه مدارك مورد نياز مي توانيد براي اخذ وقت سفارت كانادا اقدام و رواديد اين كشور را دريافت كنيد.

وقت سفارت كانادا به صورت حضوري

بعد از اينكه مدارك مورد نياز را تهيه و تكميل كرديد ميبايست به سفارت كانادا مراجعه كرده و يا از طريق اينترنت نسبت به تعيين وقت سفارت كانادا اقدام كنيد. چنانچه قصد تعيين وقت سفارت بصورت حضوري را داريد بايد با در اختيار داشتن مدارك مربوطه كه در اين نوشته همه آن ها را معرفي خواهيم كرد به سفارت رفته و اقدامات لازم را انجام دهد و مدارك را ارائه كند. همچنين فرم درخواست ويزا بايد تكميل و هموراه مدارك تحويل شود و مبلغ مورد نظر براي صدور ويزاي كانادا و انگشت نگاري از متقاضي بايد پرداخت شود. انگشت نگاري از متقاضي زماني انجام مي شود كه هزينه بصورت نقدي و از طريق بانك تجارت انجام مي پذيرد. بعد از اتمام اين مراحل كد پيگيري براي شما ارسال مي شود تا بتوانيد از طريق آن پيگير وقت سفارت كاناداي خود شوند . پس از اتمام تمامي مراحل به ايران بازمي گيرديد و بايد منتظر ايميلي از سوي سفارت كانادا بمانيد تا پاسخ درخواست ويزاي شما براي ايميلتان ارسال شود ، اين ايميل حاوي رد درخواست و يا تائيد ان مي باشد. به ياد داشته باشيد كه در طول اين مدت ايميل خود را مدام چك كنيد.
embassy-appointments canada

وقت سفارت كانادا به صورت اينترنتي و آنلاين

شما قادر هستيد از طريق وبسايت سفارت كانادا وقت سفارت كانادا را به صورت آنلاين رزرو كنيد. براي اين كار به سايت سفارت مراجعه كرده و حساب كاري براي خود بسازيد و اطلاعات را كامل و درست وارد كنيد و به هيچ وجه اطلاعات نادرست وارد نكنيد بخصوص در مورد ايميل مطمئن باشيد كه ايميل صحيح را وارد كرديد. پس از آن به بخش رزو وقت سفارت كانادا وارد شده و مدارك خود را از پيش اسكن كرديد در اين بخش آپلود كنيد و بعد از آن فرم درخواست ويزاي كانادا را با اطلاعات كامل و صحيح پر كنيد و از آن پرينت تهيه كنيد و بهمراه داشته باشيد. بعد از اتمام موفقيت آميز تمامي مراحل گفته شده بايد مبالغ تعيين شده براي انگشت نگاري و مصاحبه را پرداخت كنيد آن هم به صورت آنلاين. بعد از تمامي مراحل به شما 30 روز فرصت داده مي شود تا در سفارت كانادا در استامبول و يا كشورهاي ديگر حاضر شويد و انگشت نگاري و مصاحبه را انجام دهيد. در موعد مقرر در سفارت كانادا حضور نداشته باشيد و يا دير كنيد وقت شما لغو شده و بايد مراحل را از ابتدا شروع كنيد و همچنين هزينه هاي پرداخت شده بازگردانده نخواهد شد. در روش اينترنتي با كد رهگيري كه براي شما ارسال مي شود مي توانيد پيگير روند صدور ويزا باشيد و نتيجه را در ايميل ثبتي خود ببينيد. اين زمان چيزي در حدود 60 روز طول مي كشد.

دريافت وقت سفارت كانادا براي انگشت نگاري

براي مشخص كردن هويت فرد متقاضي از او در سفارت انگشت نگاري بعمل مي آيد. براي اين كار بايد مدارك خود را كامل تهيه كرده و بعد از دريافت وقت سفارت كانادا تا يك ماه فرصت داريد كه به نزديك ترين كشور ممكن به ايران رفته و در سفارت كانادا حضور پيدا كنيد. تركيه و كشور امارات گزينه هاي خوبي براي ايرانيان متقاضي ويزاي كانادا براي رزرو وقت سفارت كانادا مي باشد. برخي افراد از انجام انگشت نگاري معاف هستند كه به شرح زير مي باشد:

  • متقاضيان با سن زير ۱۴ سال و بالاي ۸۰ سال
  • متقاضيان مهاجرت به كشور كانادا و اقامت در آن
  • كساني كه داراي ويزاي مهاجرتي هستند
  • افراد دولتي و ديپلمات ها

ورود ايرانيان به كانادا جهت گردشگري

اگر قصد دريافت هر نوع ويزاي كانادا را داريد بايد مدارك مورد نياز هركدام را تهيه كنيد . از بيشترين درخواست ها براي ويزاي كانادا ويزاي توريستي مي باشد. بعد از اينكه درخواست ويزاي كانادا را داديد بايد به دنيال اخذ وقت سفارت كانادا باشيد. در روز مصاحبه كه در سفارت كانادا برگزار مي شود بايد افسر سفارت را متقاعد كنيد كه دلايل شما از سفر توريستي مي باشد و مواردي زير در مورد هدف سفر شما رعايت مي شود.
براي دريافت انواع ويزاي كانادا بايد مدارك مورد نياز هر كدام را آماده كنيد. رايج ترين درخواست ها براي دريافت ويزاي توريستي كانادا انجام مي شود. پس از درخواست ويزا بايد جهت دريافت وقت سفارت كانادا اقدام نموده و ادامه مراحل را انجام دهيد. در طول جلسه اي كه در دفتر سفارت كانادا انجام خواهد شد بايد بتوانيد پليس سفارت كانادا را نسبت به موارد مهم قانع كنيد. مواردي از قبيل:

  • ترك خاك كانادا پس از اتمام مدت رواديد كانادا.
  • داشتن تمكن مالي كافي براي اين سفر و نيز تهيه هزينه هاي زندگي در مدت حضور در كانادا.
  • تعهد نامه اي كه شما در كانادا مرتكب جرم نخواهيد شد.
  • عدم ادامه تحصيل و يا انجام فعاليت هاي تجاري در كانادا زماني كه با رواديد توريستي به كانادا سفر كرده ايد.
  • ارائه مداركي داراي اعتبار و بدون نقص براي اخذ ويزاي.
  • عدم سوء سابقه.

مدارك لازم صدور ويزاي كانادا

مي توانيد با استفاده از سايت سفارت كانادا فرم تقاضاي ويزاي كانادا را كامل كنيد و به همراه مدارك مورد نياز ويزا كه تهيه كرديد در وقت سفارت كانادا به افسر مربوطه ارائه كنيد . مدارك عبارت است از :

  • گرفتن فرم تقاضاي رواديد كه بايد تكميل شده و متقاضي آن را امضا كرده باشد.
  • پاسپورت داراي حداقل شش ماه اعتبار.
  • دو عدد عكس جديد با زمينه سفيد.
  • اسناد مالكيت زمين و مستقلات (در صورت وجود).
  • گواهي تمكن مالي از بانك و همچنين پرينت ۶ ماهه آخر حساب بانكي.
  • بليت هواپيما و واچر هتل.
  • ترجمه مدارك شناسايي، مدارك شغلي و مدارك تحصيلي به زبان انگليسي.

نكات دريافت ويزاي كانادا

زماني كه نسبت به اخذ ويزاي كانادا اقدام مي كنيد و زماني كه وقت سفارت كانادا را رزرو كرديد بايد نكاتي را مد نظر داشته باشيد و رعايت كنيد زيرا كه عدم رعايت برخي نكات ممكن است كه كار صدور ويزا را براي شما مشكل كند. اين نكات عبارت است از :

هدف خود را از سفر در اين جلسه كامل براي افسر توضيح دهيد و انگشت نگاري را انجام دهيد.

  • مبلغ مورد نظر براي صدور رواديد از طريق بانك تجارت قابل پرداخت است نه بانك ديگر.
  • ايراني هايي كه قصد سفر به كشور كانادا را دارند چنانچه با مشكل در روند اخذ وقت سفارت كانادا مواجه شوند قادر هستند
  • از سفارت ايران در اتاوا و انتاريو اقدام كنند.
  • در فرم تقاضاي ويزا بايد مشخصات همراهان و اعضاي خانواده نيز مشخص درج شود.
  • كساني كه فرزندان آن ها اقامت كانادا را اارند مي توانند از طريق ويزاي ويژه اي طي دو سال به دفعات زياد به اين كشور سفر كنند به اين ويزا سوپر ويزا مي گويند.
  • مدت اقامت ويزاي توريستي كانادا 6 ماهه مي باشد.
  • به خاطر بسپاريد كه پروسه اخذ ويزا زمانبر بوده و دست كم يك ماه قبل از خروج از ايران براي ويزا اقدام كنيد.

داشتن دعوتنامه جهت سفر به كانادا

با داشتن دعوتنامه از سوي نهاد و يا سازماني در كانادا شانس خود را براي ويزا بالا مي بريد. بعد از اينكه وقت سفارت كانادا را رزرو كرديد بايد مدارك تكميل شده خود را به همراه دعوئنامه به سفارت تحويل دهيد. دعوتنامه بايد تاريخ داشته باشد و شخص آن را امضا كرده باشد. ارائه مدارك محل سكونت فرد دعوت كننده مثل سند مالكيت الزامي است. فرد دعوت كننده حتما بايد اقامت كانادا را داشته باشد و يا داراي پاسپورت آن كشور باشد. بايد مدارك مالياتي شخص دعوت كننده نيز به سفارت ارائه شود. همچنين گواهي اشتغال به كار شخص دعوت كننده و فيش حقوقي او بايد در مدارك شما موجود باشد.

embassy-appointments canada

دريافت ويزاي كانادا

كشور كانادا از نظر علمي و اقتصادي روز به روز در حال رشد مي باشد. شرايط اجتماعي، اقتصادي، علمي و فناوري كانادا طوري بوده است كه اين كشور را به هدف خوبي براي اشخاص مشتاق اقامت در خارج از كشور كرده است. هر شخصي براي ورود به خاك كانادا بايد مدارك مورد نياز براي اخذ ويزاي آن را تهيه و بعد از تعيين وقت سفارت كانادا تحويل افسر مربوطه دهد. بعد از اينكه وقت سفارت كانادا را تعيين كرديد بايد در روز مقرر در محل سفارت حضور داشته باشيد و تحويل مدارك را انجام دهيد. در روز مصاحبه در سفارت كانادا مصاحبه اي در كار نخواهد بود و تنها انگشت نگاري از متقاضي انجام خواهد شد و مدارك مورد بررسي قرار خواهند گرفت. زماني كه هويت شما مشخص و تائيد شد مدارك شما با دقت زيادي مورد بررسي قرار خواهد گرفت و تصميم براي صدور و يا عدو صدور ويزا گرفته خواهد شد. به ياد داشته باشيد كه كامل بودن مدارك براي بالا بردن شانس صدور ويزا بسيار مهم مي باشد. بنابراين مدارك خود را بدون نقص تهيه كنيد.

جهت دريافت وقت سفارت كانادا از تركيه بايد به شهر آنكارا و يا استانبول برويد. اين دو شهر براي ايرانيان درخواست دهنده ويزاي كانادا يك انتخاب است و با هم تفاوتي ندارند. چون پروازي روزانه براي آنكارا وجود ندارد افراد متقاضي بايد چند روزي در اين شهر بمانند البته براي انجام امورر مربوط به ويزا 2 ساعت بيشتر زمان نياز نمي باشد. انجام مراحل رواديد در شهر استانبول شرايط آسان تري دارد چون هر روز پرواز رفت و برگشت به اين شهر وجود دارد و پس از انجام امور خود مي توانيد سريع به كشور خود بازگرديد . بنابراين اقدام از شهر استانبول بسيار عاقلانه تر مي باشد. جهت مراجعه براي وقت سفارت كانادا بايد در روزهاي دوشنبه تا جمعه در ساعت اداري اين سفارت به همراه تمام مدارك لازم در سفارت كانادا حضور داشته باشيد. پس از بررسي و تائيد مدارك و اخذ رواديد 30 روز فرصت داريد پاسپورت خود را براي درج مهر ويزا به سفارت ارائه دهيد به اين پروسه پيكاپ كانادا مي گويند.

دريافت وقت سفارت كانادا از ابوظبي

دفتر كارگزاري ابوظبي امور مربوط به وقت سفارت كانادا و ويزاي ان را انجام مي دهد كه متقاضي مي تواند از طريق آن اقدام كند. نگران نباشيد زيرا روال كار در اين كارگزاري درست همانند روال كار سفارت در شهر آنكارا و استانبول مي باشد. براي رزرو وقت سفارت كانادا بايد به كارگزاري ابوظبي مراجعه كنيد.بعد از كامل كردن مدارك بايد فرد متقاضي به دفتر سفارت جهت انجام انگشت نگاري مراجعه كند. بعد از طي مراحل ذكر شده بايد زماني را در انتظار جواب سفارت بمانيد كه اين پاسخ از طريق ايميل براي شما ارسال خواهد شد. بعد از اينكه مدارك شما مورد تائيد سفارت قرار گرفت و با درخواست شما موافقت شد 30 روز فرصت داريد كه كارهاي پيكاپ ويزاي خود را به انجام برسانيد و پاسپورت را براي الحاق مهر ويزا براس سفارت كانادا ارسال كنيد.

كارگزاري هاي كانادا در تركيه و امارات

نشاني سفارت كانادا در آنكارا : تركيه ، آنكارا، كانكايا، شماره 58، ساختمان كارگزاري سفارت كانادا، بخش ويزا. شماره تلفن تماس : 00903124092700 ايميل : ankra@international.gc.ca
نشاني سفارت كانادا در استانبول: تركيه، استانبول، فاز چهارم برج تكفن، طبقه شانزدهم ، شماره 209 ، دفتر كارگزاري سفارت كانادا. شماره تلفن تماس : 00902123859700 ايميل : ISTBL-CS@international.gc.ca
نشاني سفارت كانادا در ابوظبي امارات: امارات، ابوظبي، جاده مينا، ساختمان موج نقره، طبقه مازنين، VFS ،مركز درخواست ويزاي كانادا. شماره تلفن تماس : 0097142055881 ايميل : info.canauh@vfshelpline.com

موارد منجر به رد ويزاي كانادا

بعد از حضور در سفارت كانادا در روز وقت سفارت كانادا تمامي مدارك مرد نياز را تحويل داده و پروسه مصاحبه و انگشت نگاري را پشت سر بگذاريد بعد از مدتي نزيديك به يك ماه نامه اي از طريق ايميل براي شما ارسال خواهد شد كه حاوي تائيد و يا عدم تائيد درخواست ويزا مي باشد. اگر درخواست شما رد شده بود بايد دلايل رد درخواست را بررسي كنيد و در صدد رفع آن ها بربياييد البته در ايميل ارسالي دلايل رد درخواست شما ذكر خواهد شد. جواب درخواست شما به همان ايميل ثبت شده هنگام درخواست ويزا ارسال خواهد شد پس به هنگام وارد كردن اطلاعات شخصي خود دقت كنيد. دلايل رد درخواست از جمله زير مي باشد:

  • عدم ارائه دلايل قانع كننده به مامور سفارت در رابطه با بازگشت به كشور خود بعد از لاتمام تاريخ ويزا و ترك خاك كانادا.
  • نداشتن تمكن مالي كافي و قانع نشدن سفارت در رابطه با توانايي متقاضي براي پرداخت هزينه هاي خود در مدت اقامت.
  • مخدوش بودن گذرنامه.
  • تكميل نبودن مدارك و يا نداشتن اعتبار كافي آنها.

اقدامات لازم پس از رد شدن ويزا

بسياري از متقاضيان وقت سفارت كانادا را رزرو كرده و با مراجعه به سفارت پروسه درخواست ويزا را اعم از مصاحبه و انگشت نگاري پشت سر مي گزارند اما بعد از مدتي ايميلي حاوي رد درخواست ويزاي كانادا براي آن ها ارسال مي شود. بسياري نيز در اولين تلاش خود درخواست آن ها براي اخذ ويزاي كانادا رد مي شود اما در تلاش بعدي موفق بله اخذ ويزاي كانادا مي شوند. چنانچه درخواست شما رد شد به دقت مدارك خود را مورد بررسي قرار دهيد و نامه ارسالي را با دقت بخوانيد تا دلايل رد شدن تقاضاي خود را بدانيد و در صدد رفع آن باشيد. بعد از برطرف كردن مشكل مي توانيد دوباره براي صدور ويزا اقدام كنيد. مي توان گفت در اين حالت شانس شما براي دريافت ويزا بالا خواهد بود.

embassy-appointments canada

زمان درخواست دوباره پس از رد ويزا

چنانچه درخواست اخذ ويزاي شما رد شد بايد دو مرتبه اقدام به تعيين وقت سفارت كانادا كنيد و مدارك مورد نياز را تهيه و تحويل دهيد. توصيه ما به شما اين است كه بدون رفع نواقص و تكميل آن اقدام به درخواست دوباره ويزا نكنيد به ياد داشته باشيد زماني دوباره اقدام به رزرو وقت سفارت كانادا و دريافت ويزاي آن كنيد كه مشكل مدارك خود را پيدا كرده و برطرف كنيد. بعد از اينكه مدارك خود را كامل كرديد تعيين وقت سفارت كانادا را انجام دهيد تا پروسه انگشت نگاري و مصاحبه را به انجام برسانيد. به ياد داشته باشيد كه در روز وقت سفارت كانادا در ساعت مقرر در سفارت حضور پيدا كنيد و مدارك خود را تحويل دهيد و باقي امور همچون احراز هويت و مصاحبه را انجام دهيد و هرگز دير و يا غيبت نكنيد زيرا كه وقت شما باطل شده و بايد از نو مراحل را سپري كنيد و لازم به ذكر است كه پس از هر بار رد شدن درخواست هزينه هاي پرداختي استرداد نخواهد شد و انگشت نگاري از نو انجام مي گيرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.