وقت سفارت پرتغال

اطلاعاتي درباره وقت سفارت پرتغال

براي دريافت ويزاي پرتغال همانند هر كشور عضو پيمان شينگن نياز به دريافت وقت سفارت پرتغال داريد. در اين مطلب ما به بيان چگونگي رزرو وقت سفارت و اخذ ويزاي پرتغال و سفر به اين كشور مي‌پردازيم. با ما همراه باشيد.

دريافت وقت سفارت پرتغال

ويزاي پرتغال نيز همانند هر كشوري انواع متفاوتي دارد كه در بخش‌هاي بعدي در مورد آن‌ها توضيح خواهيم داد اما پيش از آن بايد بدانيد كه براي اخذ هر نوع ويزا بايد به تعيين وقت سفارت پرتغال اقدام كنيد. اين امر براي تحويل مدارك شما به سفارت بسيار حياتي مي‌باشد.

مدارك موردنياز براي تعيين وقت سفارت پرتقال

مداركي كه براي دريافت وقت سفارت پرتغال نياز داريد كپي يك كپي از صفحه نخست گذرنامه و عكس 4*3 مي‌باشد. به ياد داشته باشيد كه پيش از اقدام براي اين كار اين مدارك را تهيه كنيد

دريافت وقت سفارت پرتغال

روش‌هاي تعيين وقت سفارت پرتغال

رزرو وقت سفارت پرتغال با دو روش اينترنتي و حضوري صورت مي‌گيرد. درروش اينترنتي هزينه و زمان كمتري صرف خواهد شد درصورتي‌كه روش مراجعه به سفارت مستلزم صرف هزينه و زمان بيشتري هستيد و حتي ممكن است كه مجبور باشيد تا دوباره به سفارت مراجعه كنيد. به همين علت است كه توصيه ما به شما استفاده از روش آنلاين اينترنتي مي‌باشد تا بتوانيد در كمترين زمان و با صرف هزينه كم وقت سفارت پرتغال را دريافت كنيد.

زماني كه وقت سفارت پرتغال را رزرو كرديد قادر خواهيد بود مداركي را كه متناسب با ويزاي درخواستي خود تهيه كرديد به سفارت تحويل دهيد و درراه اخذ ويزاي پرتغال مراحل را يك‌به‌يك طي كنيد. تمام سعي خود را بكنيد كه مدارك را كامل و بدون نقص تهيه كنيد چراكه ناقص بودن مدارك كار اخذ ويزا را با مشكل مواجه خواهد كرد.

مدارك موردنياز پس از تعيين وقت سفارت پرتغال

يك نكته اساسي بعد رزرو وقت سفارت پرتغال تهيه مدارك كامل و بدون نقص هست پس مدارك زير را تهيه و در پرونده خود قرار دهيد و به سفارت تحويل دهيد. بارها و بارها گفته‌شده كه ناقص بودن مدارك باعث كندي روند رسيدگي به درخواست شما مي‌باشد. مدارك به شرح زير است:

  • با دقت پر كردن فرم اخذ رواديد، مشخصات خود را در اين فرم با دقت تمام وارد كنيد تا در روال كار مشكلي پيش نيايد.
  • تحويل عكس تمام‌رخ در زمان وقت سفارت پرتغال جزء ملزومات است و اين عكس نبايد براي بيش از 6 ماه گذشته باشد، اگر عكس شما قديمي باشد شك نكنيد كه وقت خود را هدر داده‌ايد.
  • تحويل گذرنامه داراي اعتبار نيز جز< مدارك مهم و ضروري مي‌باشد كه به افسر مسئول پرونده بايد تحويل شود. اعتبار گذرنامه نيز از موارد موردبررسي است و بايد 3 ماه اعتبار براي آن باقي‌مانده باشد و داراي امضاي صاحب گذرنامه باشد.
  • بايد يك كپي از تمام ويزاهايي كه پيش‌ازاين داشته‌ايد را نيز بين مدارك خود داشته باشيد مخصوصاً اگر اين ويزاها مربوط به كشورهاي عضو شينگن است.
  • تمام صفحات شناسنامه بايد ترجمه‌شده در بين مدارك شما بايد
  • گذرنامه گذشته خود را كه اعتبار ندارند هم همراهتان باشد.
  • همچنين بايد مداركي دال بر چگونگي پرداخت هزينه‌هاي خود در زمان اقامت در كشور پرتغال ارائه دهيد كه بنا بر هر نوع ويزا مي‌تواند متفاوت باشد. داشتن دعوت‌نامه در اين مرحله مي‌تواند بسيار مفيد باشد.
  • اگر تاجر هستيد و يا داراي شغل آزاديد مدارك تجاري چون كارت بازرگاني و جواز كسب را بين مدارك خود داشته باشيد.
  • چنانچه شغل دولتي داريد بايد حكم كارگزيني و آخرين فيش حقوقي خود را نيز بين مداركتان باشد. مدارك با توجه به شرايط و شغل هر فرد تفاوت خواهد كرد.
  • اسناد مربوط به مشغول بودن به كار و ارائه سابقه بيمه نيز براي شاغلين بخش خصوصي الزامي است.
  • ضمانت‌نامه بانكي براي هر شخص 25 ميليون تومان بايد بين مدارك وجود داشته باشد.
  • مداركي دال بر رزرو بليت رفت‌وبرگشت كه با تاريخ درخواست ويزا مطابقت داشته باشد.

مدارك موردنياز پس از تعيين وقت سفارت پرتغال

مدت‌زمان موردنياز براي تعيين وقت سفارت پرتغال

براي اينكه با محدوديت زماني روبرو و دچار استرس نشويد بهتر است چند ماه قبل از سفر اقدام به رزرو وقت سفارت پرتغال  كنيد تا بتوانيد مراحل بعدي را در زمان درست به انجام برسانيد و سفر به‌موقع و راحتي داشته باشيد.

وقت سفارت پرتغال و ارائه دعوت‌نامه

بايد بدانيد كه داشتن دعوت‌نامه و ارائه آن به سفارت‌خانه در زمان مصاحبه مي‌تواند بسيار در صدور ويزا مفيد باشد و باعث تائيد درخواست ويزاي شما باشد. البته نوع دعوت‌نامه شما بايد با نوع ويزاي شما و مدارك ديگرتان همخواني داشته باشد. به ياد داشته باشيد كه دعوت‌كننده شما بايد اصل صداقت را در مدارك ارسالي رعايت كند زيرا كه اگر افسر مربوطه اشكالي در مدارم مشاهده كند بدون شك شانس ويزا را از دست خواهيد داد و دچار دردسر خواهيد شد.

تطابق تاريخ دعوت‌نامه و وقت سفارت پرتغال

درصورتي‌كه دعوت‌نامه داريد بايد توجه داشته باشيد كه تاريخ دعوت‌نامه شما با تاريخ وقت سفارت پرتغال يكي باشد زيرا اگر تاريخ دعوت‌نامه تا قبل از مصاحبه منقضي شود ديگر فاقد اعتبار خواهد بود. براي جلوگيري از اين كار از دعوت‌كننده خواهش كنيد تا تاريخ دعوت‌نامه را تا يك ماه بعد از رسيدن به دست شما تنظيم كند.

تطابق تاريخ دعوت‌نامه و وقت سفارت پرتغال

هزينه ويزا و وقت سفارت پرتغال

هزينه ويزا را بايد به‌صورت نقد در وقت سفارت پرتغال پيش از مصاحبه پرداخت كنيد و امكان پرداخت آن با كارت اعتباري وجود ندارد و بايد ارز موردپذيرش اين سفارت‌خانه كه يورو مي‌باشد را بپردازيد.

همان‌طور كه گفته‌شده هزينه ويزا در زمان‌هاي مختلف مي‌تواند متفاوت باشد اما در حال حاضر قيمت‌ها به شرح زير مي‌باشد:

كودكان 6 تا 12 ساله بايد مبلغي معادل 35 يورو ، افرادي كه سن بيشتري  از 12دارند ا مستلزم به پرداخت 60 يورو هستند

البته اشخاصي هستند كه از پرداخت اين هزينه معاف هستند كه به شرح زير مي‌باشند:

  1. كودكان زير 6 سال.
  2. اشخاصي كه باهدف تحقيقاتي سفر مي‌كنند.
  3. اعضاي اتحاديه اروپا

براي داشتن اطلاعات بيشتر و مشاوره با متخصصين ما تماس بگيريد.

خدمات ما در خصوص دريافت وقت سفارت پرتغال

امروزه با پيشرفت فنّاوري ديگر نيازي به حضور در سفارت براي درخواست رزرو وقت سفارت پرتغال نيست و مي‌توانيد از طريق اينترنت و به‌صورت آنلاين اقدام به اين كاركنيد.اشخاصي كه زمان كافي براي كسب اطلاعات و اقدام براي گرفتن وقت سفارت پرتغال را ندارند مي‌توانند از طريق مجموعه ما اقدام كنند تا در كمترين زمان امور مربوطه را انجام دهند

متخصصان ما آماده پاسخگويي به سؤالات شما درباره ويزا و وقت سفارت پرتغال مي‌باشند. چنانچه قصد تعيين وقت سفارت پرتغال يا خدمات مربوط به ويزا را داريد مي‌توانيد از طريق مجموعه ما اقدام كنيد تا از نگراني‌ها و مشكلات كار رهايي پيدا كنيد پس با شماره ثبت‌شده در سايت تماس بگيريد. اگر از خدمات ما بهره‌مند شوي فقط در روز مصاحبه بايد در سفارتخانه براي تحويل مدارك و انگشت‌نگاري حضور پيدا كنيد.

نحوه درخواست وقت سفارت پرتغال

اگر از روش آنلاين استفاده كنيد در صورت ارائه درخواست وقت سفارت پرتغال يك پيغام در ايميل مورداستفاده حاوي تاريخ و زمان دقيق براي مصاحبه دريافت خواهيد كرد و بايد در زمان مقرر در سفارت حضورداشته باشيد. آدرس سفارت پرتغال به شرح زير مي‌باشد:

تهران، دروس ، خيابان هدايت، كوچه روزبه، پلاك 16

عدم حضور در وقت سفارت تعيين‌شده روند رسيدگي به درخواست ويزاي شما را به تأخير مي‌اندازد.

ساعات كاري سفارت پرتغال

ساعات كاري سفارت يكشنبه تا پنجشنبه بين ساعات 9 تا 14 مي‌باشد چنانچه براي ارائه مدارك به سفارت مراجعه مي‌كنيد بايد بدانيد كه همه‌روزه از ساعت 12 تا 12:30 براي اين كار اختصاص داده‌شده و خارج از اين زمان درخواست شما پذيرفته نمي‌شود.

دريافت وقت سفارت پرتغال به‌صورت فوري

اگر قصد صرفه‌جويي در زمان را داريد و مي‌خواهيد كه كار تعيين وقت سفارت پرتغال را در كمترين زمان انجام دهيد با متخصصين ما در اين زمينه تماس بگيريد و در صورت نبود زمان كافي شما را به بهترين نحوه راهنمايي خواهند كرد.

تهيه مدارك پس از تعيين وقت سفارت پرتغال

هنگامي‌كه وقت سفارت پرتغال را تعيين كرديد حال بايد شروع به تهيه و تكميل مدارك بپردازيد و اين كار را با دقت انجام دهيد چون هر كاستي باعث رد درخواست شما مي‌شود و در خوش‌بينانه‌ترين حالت روند رسيدگي به درخواست شما طولاني‌تر از حالت عادي خواهد شد. مدارك شما بسته به نوع ويزايي درخواستي مي‌تواند متفاوت باشد. براي مثال شخصي كه قصد ديدار خانواده يا اقوام خود را دارد نمي‌تواند بدون دادن يك دعوت‌نامه قانوني از طرف اقوام يا خانواده خود موفق به دريافت ويزا شود.

انواع ويزاي پرتغال

كشور پرتغال نيز همانند هر كشور ديگري انواع مختلفي دارد كه همه آن‌ها نياز به اخذ وقت سفارت پرتغال دارد، در زير انواع ويزاهاي پرتغال را ذكر مي‌كنيم:

انواع ويزاي پرتغال

  1. ويزاي ترانزيت
  2. ويزاي عبوري
  3. ويزاي تحصيلي
  4. ويزاي تجاري
  5. ويزاي توريست
  6. ويزاي ملي

روند گرفتن وقت سفارت پرتغال براي اخذ تمامي اين ويزاها يكسان هست.

نكاتي مهم در خصوص اخذ وقت سفارت پرتغال

يكي از نكات حائز اهميت كه بهتر است در هنگام تعيين وقت سفارت پرتغال به آن توجه كنيد اين است كه سفارت به‌هيچ‌وجه نوبت دسته‌جمعي به هيچ‌كس نمي‌دهد و اين مسئله براي سفارت غيرقابل‌قبول خواهد بود. مورد بعدي دقت به ترجمه شدن مداركتان توسط يك دارالترجمه رسمي مي‌باشد، استفاده از مترجم‌هايي كه غيررسمي فعاليت مي‌كنند مي‌تواند براي شخص مشكل‌آفرين باشد. در قدم بعدي پس از دريافت وقت سفارت نسبت به تهيه مدارك متناسب با ويزاي خود اقدام كنيد . به‌هيچ‌عنوان درج مهر وزارت خانه و دادگستري را از ياد نبريد چون بدون  اين مهرها مدارك داراي اعتبار نمي‌باشند. در ادامه مطلب به بيان نكات جانبي در مورد اخذ وقت سفارت پرتغال مي‌پردازيم كه دانستن آن‌ها مي‌تواند به شما كمك كند.

توضيحاتي در خصوص اخذ وقت سفارت پرتغال

در اينجا نكاتي گفته مي‌شود كه با در نظر گرفتن آن‌ها مي‌توانيد روند اخذ ويزاي درخواست شده خود را آسان كنيد

  1. از تمامي اسناد و ترجمه‌هايي را كه جمع‌آوري كرده‌ايد يك كپي تهيه كنيد و در روز مصاحبه همراه خود داشته باشيد، بايد بدانيد كه وجود منگنه و پانچ بر روي اسناد شما يك نكته منفي مي‌باشد كه افسر مصاحبه‌كننده به آن توجه مي‌كنند پس از آن‌ها استفاده نكنيد و مراقب مدارك خود باشيد.
  2. در روز مصاحبه و پيش از مصاحبه شما بايد هزينه اخذ رواديد پرتغال را پرداخت كنيد پس سعي كنيد كه مبلغ تعيين‌شده را به همراه داشته باشيد و حتي كمي بيشتر. ناگفته نماند ارزهايي چون ريال و يا كارت اعتباري كاربردي نخواهد داشت و پرداخت بايد به‌صورت ارز يورو باشد. همين‌طور بايد بدانيد كه اين هزينه به‌هيچ‌وجه قابل‌استرداد نيست.
  3. در حالت عادي چيزي در حدود دو هفته بعد از تحويل مدارك و مصاحبه قادريد از نتيجه درخواست از طريق سايت سفارت مطلع شويد، البته چنانچه روند اجراي كار را به ما بسپاريد كارشناسان ما، شمارا از نتيجه آگاه مي‌كنند و نياز به پيگيري كار از طريق سفارت نداريد.
  4. زماني كه فرم آنلاين رزرو وقت سفارت پرتغال را تكميل مي‌كنيد مشخصات خود ازجمله ايميل خود را به‌درستي وارد كنيد، درست  نبودن ايميل ، امكان دسترسي به‌حساب كاربري شما در سايت سفارت را از شما مي‌گيرد.
  5. نكته ديگري كه بايد به آن دقت كنيد اين است كه ممكن است سفارت از شما مدارك بيشتري بخواهد كه بايد در اسرع وقت تهيه و به سفارت ارائه دهيد، دقت به اين مسئله بسيار مهم است ، بي‌دقتي در مورد آن كار شمارا به تأخير مي‌اندازد و حتي ممكن است مجبور به اقدام دوباره براي تمام امور مربوط به ويزا شويد.
  6. بخشي از افراد بر طبق قانون ملزم به انگشت‌نگاري نيستند كه عبارت‌اند از: كودكاني زير 12 سالگي ، اعضاي گروه‌هاي تجاري و مقامات رسمي و دولتي.

توضيحاتي در خصوص اخذ وقت سفارت پرتغال

يك سفر توريستي بي‌نظير

در روزهاي شلوغ و پرمسافر به‌طور طبيعي حجم درخواست وقت سفارت پرتغال افزايش مي‌يابد و حتي امكان دارد وقت شما يك ماه بعد داده شود. توصيه مي‌شود اگر قصد يك سفر توريستي و سياحتي را به پرتغال داريد عاقلانه آن است كه چند ماه قبل از سفر خود اقدام به اخذ وقت سفارت پرتغال بگيريد تا در زمان‌بندي سفر خود دچار مشكل نشويد. اين كشور جاذبه‌هاي توريستي فراواني دارد كه مي‌تواند خاطره‌انگيز باشد.

تمامي خدمات ازجمله رزرو بليت ،هتل ، تعيين وقت سفارت پرتغال ،اقدامات مربوط به ويزا و … توسط مجموعه و متخصصين ما در اين زمينه انجام مي‌گيرد و به‌هيچ‌وجه نياز نيست كه نگران اين موارد باشيد ، فقط گوشي تلفن را برداريد و با ما تماس بگيريد. مي‌توانيد با خيالي آسوده امور رزرو وقت سفارت پرتغال و ويزاي پرتغال را به كارشناسان ما بسپاريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.