بليط هواپيماي بلگراد

بليط هواپيماي بلگراد

هر زماني كه قصد مسافرت داشتيد مي توانيد يكي از شهر هاي خوب و نزديك مانند بلگراد كشور صربستان را انتخاب كرده و با بليط هواپيماي بلگراد به اين شهر سفر كنيد تا لحظاتي زيبا را سپري كنيد. با ما همراه باشيد تا بيشتر در مورد سفر به اين كشور زيبا براي شما بگوييم.

آشنايي با شهر بلگراد

شهر بلگراد بزرگ ترين شهرها كشور صربستان به حساب مي آيد و همچنين اين شهر پايتخت كشور صربستان نيز مي باشد. شهر بلگراد به زبان صربي مي باشد و معني آن شهر سفيد است. شهر بلگراد در سال 1521 ميلادي توسط دولت عثماني به تصرف در آمد و تا سال 1841 ميلادي نيز زير سلطه ي همين امپراطوري بود و در اين سال در طي جنگ هاي اين دولت با كشور اتريش، شهر بلگراد از زير سلطته دولت عثماني خارج شد و جزء امپراطوري اتريش و مجارستان قرار گرفت. در سال 1918 ميلادي بعد از بين رفتن اين امپراطوري تا سال 2003 اين شهر زير نظر يوگسلاوي بود و پايتخت آن محسوب مي شد.

شهر بلگراد در بين دو رودخانه ي كشور صربستان يعني دانوب و ساوا قرار گرفته است. شهر بلگراد به دليل داشتن جمعيتي حدود يك ميليون و دويست هزار نفر بزرگ ترين شهر كشور صربستان مي باشد ولي با محاسبه ي افرادي كه در حومه ي شهر بلگراد زندگي مي كنند اين جمعيت به دو ميليون نفر نيز مي رسد و با اين احتساب اين شهر جزء بزرگترين شهر هاي جنوب شرق اروپا مي باشد. شهر بلگراد حدود 4 درصد از مساحت كل كشور صربستان را به خود اختصاص داده است و همچنين در اين 4 درصد، 15 درصد از جمعيت اين كشور را قرار داده است.

اكثر مردمي كه در شهر بلگراد زندگي مي كنند اصليتي مجارستاني دارند و اين ها بازماندگان امپراطوري اتريش و مجارستان مي باشند كه در قديم اين شهر زير سلطه ي آنان بوده است. شهر بلگراد در قديم داراي مسجد هاي بسياري بوده است اما در حال حاضر يك مسجد در اين شهر به جا مانده است كه به نام مسجد بايراكلي مي باشد و همچنين اين شهر يك كليساي بزرگ به نام كليساي سنت ساوا را در خود جاي داده است.

آشنايي با شهر بلگراد

آب و هواي شهر بلگراد

شهر بلگراد داراي تابستان هايي گرم و زمستان هايي سرد مي باشد و آب و هواي آن بسيار شبيه به كشور ايران است. در سرد ترين شرايط آب و هوايي دماي هواي شهر بلگراد به صفر درجه ي سانتي گراد مي رسد و در فصل تابستان دماي اين شهر تا 40 درجه ي سانتي گراد هم مي رسد ولي هواي اين شهر در فصل بهار بسيار عالي بوده  كه بين 10 تا 15 درجه ي سانتي گراد است.

معمولا آب و هواي شهر بلگراد و كشور صربستان تابع هواي كشور روسيه و قاره ي آفريقا مي باشد و به همين دليل بسيار مورد تغيير قرار مي گيرد. اين حرف بسيار درست است كه مي گويند چه كسي با اين آب و هواي شهر بلگراد قادر به سفر به اين شهر است اما اين دما ها فقط  بر روي كاغذ ثبت شده اند و گاهي اوقات رخ مي دهد ولي در واقعيت شهر بلگراد يك شهر خوش آب و هوا است و شما مي توانيد فصل زمستان را براي سفر به اين شهر انتخاب كنيد و بليط هواپيماي بلگراد را تهيه نماييد.

اگر به شما توصيه مي شود بليط بلگراد را در فصل زمستان تهيه نماييد اين دليل بر اين نيست كه شهر بلگراد در بقيه ماه هاي سال بد بوده و شما در اين ماه ها از سفر خود منصرف شويد بلكه فصل زمستان بهترين فصل براي سفر به شهر بلگراد است.

بهترين زمان سفر به شهر بلگراد

همان‌ طور كه گفته شد بهترين زمان سفر به كشور بلگراد براي هركسي به خود او بستگي دارد اما فصل تابستان بهترين زمان پرواز است. در اين فصل كشور بلگراد بسيار سرسبز است و با سفر به اين شهر حس آرامش به شما دست مي دهد. به اين نكته هم بايد توجه كرد كه شما وقتي بليط هواپيماي بلگراد دريافت مي كنيد بهترين زمان شما براي سفر تاريخ درج شده روي بليط بلگراد است اما باز هم اين امكان براي شما فراهم شده كه اگر بخواهيد تاريخ بليط هواپيماي بلگراد خود را عوض كنيد قادر به اين كار باشيد ولي با رعايت شرايط در خصوص اين موضوع كه اين شرايط از طرف شركت هاي هواپيمايي گذاشته مي شود.

فرودگاه بين المللي شهر بلگراد

شهر بلگراد داراي فرودگاه بين المللي نيكولا تسلا مي باشد در فاصله اي حدود 18 كيلومتري از شهر واقع شده است. اين فرودگاه از معروف ترين فرودگاه هاي كشور صربستان مي باشد به طوري كه اكثر ايرلاين هاي جهان به اين فرودگاه مسير دارند. فرودگاه نيكولا تسلا داراي دو سالن مي باشد كه به صورت 24 ساعته كار مي كند. اگر شما بليط هواپيماي بلگراد را تهيه مي كنيد و مي خواهيد به اين فرودگاه برسيد مي توانيد هم از خودروي شخصي، تاكسي، ميني بوس و اتوبوس استفاده كنيد چرا كه براي همه ي آن ها به فرودگاه مسيري وجود دارد.

در اين فرودگاه علاوه بر امكاناتي كه نام برده شد امكانات ديگري همچون دفتر هاي فروش بليط، نمازخانه، بانك و عابر بانك، پاركينگ، صرافي، رستوران، كافه، اينترنت پرسرعت رايگان، كيوسك هاي مخابراتي رايگان، قسمت امانات، آرايشگاه، مركز ماساژ و زيبايي، مركز پزشكي، خدمات باربري، سرويس بهداشتي، چرخ هاي دستي و انواع مغازه ها وجود دارد كه دليل آن ها مسافر ها و توريست هاي داخلي و خارجي است كه هر ساله به اين شهر سفر مي كنند. همين امكانات باعث شده كه بليط بلگراد در همه جاي ايران پر فروش باشد و هر ساله توريست هاي زيادي از نقاط مختلف جهان به اين شهر بيايند و همچنين باعث شده بليط هواپيماي بلگراد جزء پر طرفدار ترين بليط ها در جهان قرار بگيرد.

فرودگاه بين المللي شهر بلگراد

معرفي شركت هاي هواپيمايي جهت خريد بليط بلگراد

در اين فرودگاه شركت هاي زيادي فعاليت مي كنند كه همه ي آن ها به صورت رفت و برگشتي اند مگر در شرايط خاص كه به صورت يك طرفه قرار گيرند و شركت هاي موجود در اين فرودگاه عبارتند از: ايجين اير لاينز، اير قاهره، اير صربيا، الين اير، هاينان اير لاينز، تونس اير.

شما زماني كه بليط هواپيماي بلگراد را دريافت مي كنيد نگران رفاه خود در اين فرودگاه و هواپيما ها نباشيد زيرا كه محيط فرودگاه و هواپيما ها از كيفيت بالايي برخوردار است و شما براي سفر به شهر بلگراد از هر جاي دنيا مي توانيد بليط بلگراد را تهيه نماييد. 

بهترين زمان براي رزرو بليط هواپيماي بلگراد

ابتدا بايد گفت كه بهترين زمان سفر با تور بلگراد براي هر فردي بستگي به شرايط آن فرد دارد اما بهترين زمان براي گرفتن بليط هواپيماي بلگراد فصل تابستان است زيرا كه در اين فصل مدت زمان بيشتري را مي توانيد در سفر باشيد و همچنين از نظر آب و هوايي شهر بلگراد شرايط خوبي خواهد داشت ولي بايد خاطر نشان كرد كه در اين فصل بليط بلگراد بسيار گران و كمياب مي شود.  در هر سفري كه افراد مي خواهند به شهر بلگراد انجام دهند ابتدا بايد به زماني كه مي توانند مسافرت خود را شروع كنند نگاه كنند و بعد به ساير امور بپردازند چون شهر بلگراد و بليط بلگراد در هر زماني وجود دارد.

بهترين زمان براي رزرو بليط هواپيماي بلگراد فصل هايي است كه مسافرين كمتري به اين شهر سفر مي كنند و قيمت بليط بلگراد بسيار پايين است اما اگر شما دوست داريد در زمان هاي شلوغ نيز به اين شهر برويد مي توانيد از مدتي قبل تر از طريق سايت بليط هواپيمايي ارزان بلگراد را دريافت كنيد كه ديگر نه نگران رزرو بليط بلگراد و نه نگران هزينه زياد بليط بلگراد باشيد.

بهترين زمان براي رزرو بليط هواپيماي بلگراد

مدارك لازم براي خريد بليط هواپيماي بلگراد

وقتي شما به سايت براي خريد بليط هواپيماي بلگراد مراجعه مي كنيد نيازي به ارائه هيچ گونه مدركي نيست و فقط بايد اطلاعات آن ها را به درست وارد نماييد و فقط در روز پرواز مدارك را براي تطبيق دادن بايد به مأموران گيت تحويل دهيد اما اگه به صورت حضوري به شركت هاي مسافربري براي خريد و تهيه بليط بلگراد مراجعه مي كنيد بايد حداقل يك مدرك شناسايي از خود به آن ها ارائه دهيد و در شرايط خاص از شما مدارك ديگري هم مي خواهند مانند آن كه عكس مدرك شناسايي تحويلي شما با شما مطابقت نكند و يا جزء اتباع خارجي باشيد.

قيمت بليط هواپيماي بلگراد در فصل هاي مختلف سال

قيمت بليط هواپيماي بلگراد در فصل بهار

* ماه فروردين: در اوايل اين ماه با توجه به مناسب و فرا رسيدن عيد نوروز و استقبال بيش از حد مردم ايران و جهان قيمت بليط هواپيماي بلگراد بسيار افزايش مي يابد. ماه ارديبهشت: در اين ماه به دليل كم تر شدن استقبال از بليط بلگراد، قيمت ها نيز روال عادي خود را طي مي كند. ماه خرداد: در اواخر اين ماه به دليل اين كه امتحانات دانش آموزان تمام مي شود دوباره قيمت بليط هواپيماي بلگراد بالا مي رود اما به هنوز به حد قيمت اين بليط ها در ماه فروردين نمي رسد.

قيمت بليط هواپيماي بلگراد در فصل تابستان

در اين فصل بليط بلگراد زياد مورد استقبال قرار نمي گيرد زيرا در زمان مدارس است و اكثر افراد سركار هستند و به همين دليل بليط هواپيماي بلگراد در اين با تخفيف هاي خوبي عرضه مي شود.

قيمت بليط هواپيماي بلگراد در فصل پاييز و زمستان

در تمام اين دو فصل استقبال از بليط هواپيماي بلگراد به بالا ترين حد خود مي رسد و به همين دليل قيمت هاي بليط بلگراد سر به فلك مي كشد.

چند نكته در مورد تهيه بليط هواپيماي بلگراد

  • نكته اول در مورد تهيه بليط است كه شما دو راه براي تهيه بليط هواپيماي بلگراد در پيش داريد كه اولين راه آن مراجعه به سايت هاي شركت هاي هواپيمايي مد نظرتان است و دومين راه مراجعه حضوري به دفتر هاي هواپيمايي مي باشد ولي بايد دقت كنيد كه هر كدام از راه ها را كه انتخاب مي كنيد، اطلاعاتي كه به افراد مربوطه مي دهيد بايد درست باشد و با مشخصات شما يا مسافر هم خواني داشته باشد اما اگر اين گونه نباشد شما يا مسافر به عنوان فرد بدون بليط محسوب مي شويد و قادر به پرواز با هواپيما نخواهيد بود.
  • اگر شما همراه خود كودك زير شش سال داريد نياز نيست براي او بليط تهيه كنيد اما اگر بخواهيد براي او صندلي بگيريد بايد يك بليط با نام والدين او و با هزينه ي يك فرد بالغ براي او تهيه نماييد.
  • بليط هر گونه ناوگان حمل و نقلي در يك مدت زمان مشخصي قابل استرداد يا برگشت مي باشد اما معمولاً درصدي از مبلغ پول از آن كسر مي شود.

چند نكته در مورد تهيه بليط هواپيماي بلگراد

اقامت در شهر بلگراد

در ابتدا بايد به اين توجه داشته باشيم كه در زمان سفر و اقامت در شهر بلگراد امكانات رفاهي خود مانند هتل، وسيله ي رفت و آمد و … را فراهم كنيد. بعد از اين كه شما اقدامات بالا را انجام داديد بايد به دنبال يافتن مراكز تفريحي و گردشگري شهر بلگراد بگرديد. نكات ديگري هم مانند اين كه از رستوران هاي مطمئن غذا تهيه نماييد، به هركسي اعتماد نكنيد و … وجود دارد كه بايد به آن ها هم توجه كرد. بهتر است اين قضيه را هم بگويم كه اگر شما بليط هواپيماي بلگراد تهيه مي كنيد و به اين شهر سفر مي كنيد ولي از مناطق ديدني آن بازديد نمي كنيد بهتر است به جاي تهيه بليط بلگراد، بليط شهر ديگري را تهيه كنيد و يا اصلاً اقدام به اين كار نكنيد.

مراكز ديدني و تاريخي در شهر بلگراد

حال كه شما قصد شركت در تور صربستان را داريد بهتر است چند مركز ديدني اين شهر را بشناسيد و با شناختن اين مركز ها مي توانيد از سفر خود لذت ببريد. در سطر زير به چند مورد از مراكز تفريحي و ديدني اشاره مي كنيم.

كليساي سنت ساوا بلگراد

يكي از زيبا ترين كليسا ها و سازه هاي كشور صربستان مي باشد و علاوه بر آن بزرگ ترين كليساي ارتدكس در منطقه ي بالكان مي باشد. كليساي سنت ساوا يكي از مراكزي است كه بخش مهمي از تاريخ كشور صربستان را در خود گنجانده است و نمادي از سپاس گذاري مي باشد.

برج هاي كالمگدان بلگراد

يكي از مناطق نظامي شهر بلگراد اين برج ها مي باشند كه داراي برج هايي است كه سر به فلك كشيده اند. برج هاي كالمگدان يكي از زيبا ترين نقاط شهر بلگراد مي باشد كه در بين مسافران و گردشگران محبوبيت و شهرت خاصي دارد. اين برج هاي نظامي علاوه بر داشتن برج هاي زيبا داراي يك كليسا، يك موزه و چندين پارك زيبا و مشهور در درون خود مي باشد.

ويكتور گالمدان بلگراد

اين اثر زيبا يك مجسمه براي قدرداني از پيروزي صربستان برا دولت عثماني مي باشد و در طي جنگ جهاني اول ساخته شده است.اين مجسمه ي زيبا داراي ارتفاعي حدود 14 متر مي باشد و از معروف ترين آثار اين شهر به شمار مي آيد.

موزه نيكولا تسلا بلگراد

موزه ي نيكولا تسلا به نام يكي از دانشمندان مشهور دنيا و جهان است كه در اصل صربستاني بوده است و اين موزه بر اساس وصيت او ساخته شده است و تمامي اموال او در اين محل نگداري مي شود. اين موزه ي زيبا در اصل مكاني براي نگه داري اموال آن دانشمند بزرگ مي باشد كه بسيار هم با ارزش مي باشد و به همين دليل به ثبت جهاني يونسكو در آمده است و اين اهميت و بزرگي آن دانشمند را نشان مي دهد.

موزه نيكولا تسلا بلگراد

خيابان اسكادارليا

يكي از خيابان هاي زيبا ي شهر بلگراد كه به روح اين شهر معروف است، خيابان اسكادارليا مي باشد كه با وجود گروه هاي موسيقي در اين خيابان مي توانيد از قدم زدن در اين خيابان لذت ببريد و همچنين بافت قديمي اين خيابان زيبايي آن را دو چندان مي كند. خيابان اسكادارليا داراي رستوران ها، كافه هاي سنتي و بافت هاي قديمي مي باشد و همين امر باعث شده كه اين خيابان از جاذبه هاي شهر بلگراد و كشور صربستان قرار گيرد و مسافران و گردشگران زيادي از آن ديدن كنند.

كليساي جامع سنت مارك

كليساي جامع سنت مارك جزء بزرگ ترين كليسا هاي كشور صربستان به شمار مي رود كه در سال 1940 ميلادي در كنار كليساي چوبي اثر سال 1835 ميلادي ساخته شده است. در اين كليسا مي توان از مجسمه ي موزاييكي مارك مقدس و همچنين نماد هاي تاريخي و مذهبي بسيار كشور صربستان ديدن كرد.

آدا سيگناليا بلگراد

يكي از تفريح گاه هاي زيبا و مشهور در بين مسافران و گردشگران مي باشد كه بسيار شبيه به جزيره ي مصنوعي مي باشد و اين مكان زيبا بر روي رودخانه ي ساوا ساخته شده است. در آدا سيگناليا تفريح هاي بسياري از جمله ي دوچرخه سواري، اسكيت، پياده روي دور رودخانه، اسكي روي آب، بانجي جامپينگ، تنيس، راگبي، قايقراني و … وجود دارد كه مي توانيد به آن ها بپردازيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.