ويزاي جست و جوي كار اتريش

ويزاي جست و جوي كار اتريش

اگر تصميم داريد به كشور اتريش مهاجرت كنيد و در اين كشور شغل و درآمد مناسبي داشته باشيد در ادامه ي مقاله همراه ما باشيد تا اطلاعات جامعي در خصوص ويزاي كار ، ويزاي جستجوي كار و ويزاي job seeker  به شما ارائه دهيم.

درباره كشور اتريش

اتريش كشوري است با 9 ايالت و جمعيتي حدود 8700421 نفر كه 21 درصد از آن را مهاجرين تشكيل داده است، پايتخت اين كشور وين بوده و بيشترين جمعيت مربوط به اين شهر است. اتريش حكومتي فدرال دارد و از نظر اقتصادي و توليد ناخالص ملي در سطح خوبي قرار دارد. عمده اقتصاد اين كشور بر پايه ي صنايع الكترونيكي، كاغذ و چوب، صنايع فولاد، صنايع خودرو سازي مي باشد.

درباره كشور اتريش

اخذ ويزاي جستجوي كار اتريش

كشور اتريش براي آن دسته از افرادي كه به هدف كار به اين كشور مهاجرت مي كنند كارتي به نام (قرمز-سفيد-قرمز) صادر مي كند.انتخاب شخصي كه براي كار مي خواهد وارد كشور اتريش شود براساس ارزيابي فردي صورت مي گيرد متقاضيان مي توانند از طريق اين سيستم ارزيابي متوجه شوند كه آيا شرايط لازم براي اخذ ويزاي اتريش را دارند يا خير. به طور كلي در صورتي كه شخص متقاضي بتواند نمره ي 70 از 100 را كسب كند مي تواند ويزاي جستجوي كار را اخذ كند.

كارت (قرمز- سفيد- قرمز)

اگر شخص بتواند بعد از گذشت شش ماه شغل مناسبي پيدا كند و در آن مشغول شود برايش كارت قرمز سفيد قرمز صادر مي شود شخص بايد كارفرمايي داشته باشد كه به او كار بدهد يا به صورت خويش فرما به كار بپردازد در اين صورت مي تواند اقامت كاري به دست آورد. اين كارت نشان دهنده ي ويزاي جست و جوي كاري اتريش است و به صورت كارت بانكي صادر مي شود و در صورتي كه  دارندگان قادر باشند بعد از 12 ماه از زمان صدور كارت به مدت 10 ماه شاغل باشند برايشان اين كارت با علامت + صادر خواهد شد. افرادي كه كارت آبي اتحاديه اروپا دارند و اعضاي خانواده ي شخص مي توانند كارت قرمز سفيد قرمز پلاس را از ابتدا دريافت كنند.

كارت (قرمز- سفيد- قرمز)

افراد واجد شرايط براي دريافت كارت قرمز سفيد قرمز

كارگران ماهر محدود، كارگران متخصص و ماهر، كارگران مهم و كليدي و فارغ التحصيلان دانشگاه هاي كشور اتريش كه با ويزاي تحصيلي وارد كشور شده اند همچنين كارگران خويش فرما مي توانند ويزاي جست و جوي كار و كارت قرمز سفيد قرمز را دريافت كنند. اما قبل از هر اقدامي در جهت اخذ ويزا بايد وقت سفارت اتريش رزرو كنيد.

كارگران  ماهر محدود

كارگران ماهري كه در زمينه هاي شغلي مورد نياز كشور اتريش تخصص دارند مي توانند درخواست ويزاي جست و جوي كاري را ارائه دهند. در صورتي كه اين افراد مي خواهند از ليست مشاغل مورد نياز كشور اتريش اطلاع پيدا كنند بايد با مراجعه به وب سايت اداره ي مهاجرت اتريش اطلاعات لازم را به دست آورند موسسات مهاجرتي با داشتن مشاوران و وكلاي زمينه ي مهاجرت قادر هستند اطلاعات مفيدي در مورد مشاغل مورد نياز در اتريش در اختيار شما قرار دهند.

كارگران متخصص  و ماهر

كارگران متخصص و ماهر دسته ي ديگري از متقاضيان ويزاي جست و جوي كار هستند كه توانسته اند در سيستم ارزيابي نمره ي هفتاد را به دست آورند. برخي از شرايط مورد نياز براي دريافت 70 امتياز شرايط سني مناسب، ميزان تحصيلات فرد و تسلط به زبان انگليسي مي باشد.

كارگران متخصص  و ماهر

كارگران مهم و كليدي

اين دسته از متقاضيان اخذ ويزا جست و جوي كاري اتريش افرادي هستند كه قادر به ارائه ي مداركي دال بر توانايي و مهارت هاي خود نيستند براي اين افراد ويزاي جست و جوي كار با اعتبار يك ساله صادر خواهد شد اين افراد شامل ورزشكاران ، هنرمندان و نوازندگان مي شود.

فارغ التحصيلان دانشگاه هاي كشور اتريش در صورتي كه با ويزاي تحصيلي وارد اين كشور شده باشند و تحصيلاتشان به اتمام رسيده باشد مي توانند به مدت يك سال در اين كشور بمانند و به دنبال شغلي مناسب با رشته و تخصص خود باشند با داشتن ويزاي جست و جوي كاري يك ساله مي توانند ويزاي كاري و ويزاي اقامت دريافت كنند.

كارگران خويش فرما

در بين افراد متقاضي ويزاي جست و جوي كار ، گروهي از افراد هستند كه مي خواهند براي خود كسب و كاري جديد راه اندازي كنند و تصميم دارند به صورت خويش فرما  به كاري مشغول شوند اين دسته از افراد در سيستم ارزيابي امتياز بندي نمي شوند و به امتياز نيازي ندارند و بايد بتوانند توضيح درستي از طرح و بيزينس خود ارائه دهند.

مراحل اخذ ويزاي جست و جوي كاري اتريش

براي دريافت ويزاي جست و جوي اتريش بايد به سفارت خانه ي اتريش بخش كنسولگري مراجعه كنيد در صورتي كه شرايط مورد نياز براي اخذ ويزاي جست و جوي كار مانند شرايط سني مناسب، مدرك شغلي ، تحصيلي و سطح زبان خوب را داشته باشيد مي توانيد به راحتي ويزاي جست و جوي كار اتريش را دريافت كنيد. در صورتي كه ويزاي جست و جوي كاري اتريش را دريافت كرديد مي توانيد براي اخد كارت سفيد قرمز سفيد درخواست داده و اقدام به دريافت آن كنيد.

شرايط دريافت ويزاي جست و جوي كار اتريش

در صورتي كه مدرك ليسانس يا فوق ليسانس داشته باشيد در سيستم ارزيابي فردي براي شما 20 امتياز در نظر گرفته مي شود، در صورت داشتن مدرك دكترا اين امتياز به 40 خواهد رسيد همچنين با داشتن مدرك زبان انگليسي يا آلماني 10 امتياز براي شما در نظر گرفته مي شود.

با توجه به سن شخص متقاضي دريافت ويزاي جست و جوي كار امتياز او متفاوت خواهد بود:

·        شخص تا 35 سال 20 امتياز

·        شخص تا 40 سال 15 امتياز

·        شخص تا 45 سال 10 امتياز دريافت خواهد كرد.

يكي ديگر از عواملي كه در امتياز دهي تاثيرگذار است شرايط شغلي و سابقه كاري شخص متقاضي است كه مي تواند حداكثر تا 20 امتياز براي فرد داشته باشد در صورتي كه سابقه كاري داريد به ازاي هر سال 2 امتياز به امتيازات شما اضافه خواهد شد و اگر سابقه ي كاري شما در كشور اتريش كمتر از شش ماه است به شما 10 امتياز تعلق خواهد گرفت.

شرايط دريافت ويزاي جست و جوي كار اتريش

مدت زمان اخذ ويزاي جستجوي كار اتريش

به طور كلي زمان دقيقي براي دريافت ويزاي جست و جوي كاري وجود ندارد ولي مدت زمان انتظار براي اخذ اين ويزا به عوامل متعددي مانند تعداد متقاضيان بستگي دارد. مدت زماني كه فرصت داريد بعد از دريافت ويزاي جست و جوي كار، كارفرماي خود را پيدا كنيد و به كار مشغول شويد شش ماه مي باشد.

شرايط كاري در اتريش

با توجه به مشكلات اشتغال و تعداد بالاي افرادي كه بيكار هستند كشور اتريش گزينه ي مناسبي براي كارگران و متخصصان ايراني به حساب مي آيد، براي دريافت ويزاي كاري اتريش بايد در زمينه ي مهارتي خود حداقل مدرك ليسانس داشته باشيد علاوه بر اين داشتن تسلط به زبان انگليسي هم يكي از الزامات اخذ ويزاي جست و جوي كاري اتريش مي باشد.

مدت زمان اخذ ويزاي جستجوي كار اتريش

كاريابي در اتريش

كشور اتريش از نظر شرايط كاري در سطح خوبي قرار دارد و در حوزه هاي مختلف به نيروي كاري نياز دارد مشاغلي مانند مديريت و بازاريابي، مشاغل خدماتي و فناوري اطلاعات در كشور اتريش از رونق بالايي برخوردار است شما مي توانيد از طريق كارآموزي يا توريسم به كار در كشور اتريش مشغول شويد.

سازماني به نام AMS  كه به كشور اتريش وابسته است و به براي كاريابي اتريش است مي تواند به شما در زمينه ي يافتن شغل كمك كند همچنين مي توانيد از طريق اينترنت و روزنامه ها يا آژانس هاي كاريابي به دنبال پيدا كردن شغل مناسب با رشته و تخصص خود  باشيد.

اقامت در اتريش با اخذ ويزاي جست و جوي كار

متقاضياني كه موفق به دريافت ويزاي جست و جوي كاري اتريش شده اند و توانستند بعد از شش ماه كار پيدا كنند و ويزاي آنان كاري شد مي توانند بعد از 5 سال كار در اتريش و كسب درآمد در اين كشور اقدام به دريافت اقامت دائم كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.